05 februarie, 2008

Subiect kitsch...

Un subiect foarte dezbatut, fara prea multe concluzii bine construite. Ma refer la dragoste/iubire.
Nu cu putin timp in urma o colega , a inceput sa-mi povesteasca despre un baiat.Nimic nou pana aici. Totusi se pare ca lucrurile nu au decurs chiar asa cum ma asteptam. Pot spune k am fost placut surprins cand i-am privit povestea ce incepea sa prinda contur in fiecare zi si fara nicio graba. Si-au dat seama ca tin unul la altul si au decis ca sunt impreuna. Sarutul a venit un pic mai tarziu si nu in exces.
De ce va povestes acestea? Sunt un nostalgic ; consider ca oamenii , adolescentii , copiii nu stiu ce inseamna iubirea si ce conotatii ii atribuim acestui cuvant.V-ati itnrebat vreodata parintii sau bunicii cum a fost cand au spus prima data "te iubesc" sau cand au sarutat prima data? Daca nu , va invit sa o faceti si veti remarca ca nu era un lucru tocmai simplu, iar aceste cuvinte erau incarcate cu sentimente nutrite in timp.
Ne aflam intr-o continua dezvolare ,unde tehnologia evolueaza din ce in ce mai repede, datorita celor 3 revolutii ( Inteligentei , Biotehnologiei si cea Cuantica)
Din pacate aceasta accelerare a dezvoltarii ne afecteaza si in mod negativ. In cazul de fata , iubirea nu mai este ceea ce a fost. Totul decurge tot mai repede : adolescentii isi spun mult prea repede "te iubesc" , se despart la fel de repede si la un interval scurt de timp sunt gata sa mai spuna la un numar mare de persoane acelasi "te iubesc" rece si impersonal, care parca devenit o formula de adresare impusa de un aumit protocol.
Aceasta distorsionare a iubirii, face ca relatia de cuplu sa devina un lucru necesar imaginii individului, un accesoriu sau un sa zicem mai bine un element de fashion. Asemena hainelor sunt si relatiile : de multe ori nu esti atent ce cumperi ; cumperi la repezeala; hainele ce le porti te ajuta sa urci intr-o anumita ierarhie a popularitatii ; dupa ce te-ai plictisit de ele, le schimbi.
Cu toate acestea tind sa cred ca inca exista iubire adevarata una poate fiind chiar exceptia prezentata la inceput( chiar daca se vor despartii, sunt sigur ca nu o vor face din plictiseala) .
As mai avea doar o intrebare:
Voi cum iubiti ?

11 comments:

Dianora Ungureanu-Maier on 5 februarie 2008 la 11:43 spunea...

Si eu am mania asta cand vad multe cuvinte aruncate dupa 1 zi, si eu mai cred in acel ceva care ne face mai speciali, si care ne ajuta catre o iubire mai frumoasa.. nu doar de 2 sapt,dupa care ne plictisim.. si vb ta aruncam relatia la cos ca niste blugi uzati

Tathenen on 5 februarie 2008 la 12:56 spunea...

problema e ca si eu am procedat la fel...in ciuda a ce spun...si asta e si mai enervant.

Anonim spunea...

"Tathenen spunea...

problema e ca si eu am procedat la fel...in ciuda a ce spun...si asta e si mai enervant."


..si un raspuns oarecum "kitsch" : Si uite asa inveti din greseli.. nu te nasti invatat, ceea ce e important este sa realizezi o greseala si sa n-o repeti..

Cat despre "te iubesc"-ul spus de multi tineri dupa o perioada prea scurta de relatie, trebuie sa spun ca multi, chiar prea multi, confunda pasiunea, atractia fizica, impulsurile puternice de la inceputul relatiei cu iubirea.. cu totii credeam ca stim ce e iubirea si vedem cat de amarnic ne-am inselat in clipa in care ne izbeste in fata... si daca m-ai intreba ce e iubirea, probabil as filosofa prea mult :P

Tathenen on 11 februarie 2008 la 21:37 spunea...

"Si uite asa inveti din greseli.. nu te nasti invatat, ceea ce e important este sa realizezi o greseala si sa n-o repeti.."
-- Ar fi o idiotenie din partea mea sa fac acelasi lucruri de mai multe ori si sa ma astept la rezultate diferite.

"si daca m-ai intreba ce e iubirea, probabil as filosofa prea mult"
-- Asta pentru ca nimeni nu poate da o definitie iubirii....iubirea este un sentiment, iar un sentiment e compus dintr-un numar enorm de ganduri , gandiri ce nupot fi reproduse... intr-o definitie.....sau nu pot fi reproduse deloc...
M-am rezumat sa intreb doar cum iubiti? ....

Anonim spunea...

Cum iubim? Pei nu avem reguli, iubirea nu are reguli, iubim cum simtim, cum putem.. important cred ca este sa ne dam seama care e diferenta dintre pasiunea si iubire..

Bohemian on 11 februarie 2008 la 22:34 spunea...

Iubesc umbre, imagini si amintiri ale unor oameni deosebiti, speciali pentru ca mi-au iesit in cale intr-o zi a saptamanii, intr-un an oarecare si mi-au oferit un "azi" si poate un "ieri" presarat cu zambete.
Pe oamenii de "maine" am sa ii intampin eu, urmand sa devin o fila din povestea cuiva. Relatii trec, relatii vin dar chiar si un singur cuvant mazgalit stangaci in "cartea" cuiva poate face toata diferenta.

Tathenen on 12 februarie 2008 la 09:14 spunea...

"...mi-au oferit un "azi" si poate un "ieri" presarat cu zambete. "
--That is what are friends good for :D

"...hiar si un singur cuvant mazgalit stangaci in "cartea" cuiva poate face toata diferenta..."
--Ai dreptate.Chiar si cel mai nesemnificativ poate face diferenta.

Deiana Raici-Schwartz on 28 aprilie 2008 la 21:44 spunea...

faza cea mai nasoala nu e chiar atat faptul ca majoritatea oamenilor spun te iubesc prea repede, ci faptul ca ei chiar asteapta un raspuns imediat. ori tu ai 2 optiuni: raspunzi, si esti in aceeasi oala sa zic asa... sau nu raspunzi si nu stii cum evolueaza lucrurile... poate se supara... poate simte ca nu tii la el/ea cu adevarat... (experienta asta... :-j)

ahh. daca e sa zic cum iubesc... de fiecare data iubesc altfel...

Tathenen on 29 aprilie 2008 la 11:02 spunea...

solutia ar fi sa spui te iubesc putinor persoane si nu oricui iti iese in cale.

Lulu spunea...

n'am spus nimanui te iubesc... pentru k e prea ingust cuvantul si prea comun si prea rece si prea general sa cuprinda amalgamul de senzatii, stari, nelinisti pe care le simt pentru persoana respectiva.
iubesc cu inima..cu mainile..cu pielea...cu ochii...cu sufletul, nu cu cuvintele...si de fiecare data in alt mod...asa ca de ce as spune tuturor acelasi "te iubesc"?

Alexandra on 20 mai 2009 la 00:30 spunea...

Well, dupa cum vezi de 1 an si un pic.. exista iubire adevarata. :)

Trimiteți un comentariu